Vips var det torsdag

I morgon kl 7 går jag på frivecka.Nästan iallafall..Har kurs i 3 timmar också,vilket är lite störande på första lediga dan sådär. Men det är tack o lov inte hela dagen iallafall!
Nu ska det komma lite nya lagar och tillägg till lagar,gällande djur. Bla finns ett förslag att förbjuda sexuellt umgänge med djur. Men det var väl på tiden???? Kan inte fatta att det inte varit förbjudet förr. Nu finns det väl inte såå många som har den böjelsen,men ändå!!
Här finns det iallafall. Spön skall inte få användas för framdrivning av hästar,bara för att avvärja olyckor. Lite märkligt kan jag känna. Jag rider inte med spö så ofta,men ändå. Man hoppas ju att folk inte spöar sina djur men ibland är det bra att ha nåt att påminna med kanske? Ni får läsa själva och bilda er en egen uppfattning.
Ny ska jag ha lite nedräkning...11 timmar och 22 minuter kvar.Piiiip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0