Inte min dag...

Ja jisses..I dag när jag kom hem och sonen skulle se på TV gick det inte att få igång boxern. Vi här i stenåldern har fortfarande en sån ja,trots att tv:n har en såndär modul. Japp,så är det. Fick igång tv:n med den där modulen,funkade jättebra,tills sonen slog av tv:n och jag sen skulle slå på den igen. Då gick det inte alls.Tv:n slog av och på sig själv så det gick inte att göra nåt alls.Suck..Drog ur varenda tänkbar sladd och tänkte mest att sen är en bra tidpunkt att ordna det där. Under tiden var min plan att slänga ut julgranen. Ut och letade reda på grenavbitaren som jag fick leta länge och väl innan den dök upp. In och knipsade av varenda gren i stort sett.
Julgranen fick göra en djupdykning ut genom fönstret i sitt nakna tillstånd. Alla som har riktig gran,vet ju att fanskapen barrar alldeles otrooooligt. Så även denna gran,trots att det fanns vatten i foten och allt.
Så fram med sladdhäxan och började dammsuga upp,hann väl med en sisådär 27 barr innan den slutar suga upp dem.Den föser bara runt dem.Märkligt tänker en annan. Dammsuga är ju sambons stora intresse (tror jag ibland iallafall).
Bytte dammsugarpåse och tänkte att nu blir det fart på grejerna,jajamen.Nä,blev det inte alls. Jag pillade lite här och petade lite där och simsalabim så funkade den igen.Nu kan jag tycka,att det inte vore nån katastrof om den beslöt sig för att ta sin sista suck och göra kväll. Trots allt är den från 1988 (helt sant) och dessutom mintgrön till färgen. 80 talet var ju ändå pastellernas tid. Skulle ju vara trevligt med en ny tänker man sig. Men den hostade ju igång igen så den går väl tills den självdör av ålder. Svälter gör den ju inte för sambon matar den ofta.

Eftersom det inte gick nåt bra på innefronten tänkte man,att jag går ut och pular då. Matade hästarna och fyllde på vatten (i våra hembyggda thermobaljor som fungerar finemang förresten).
Sen slog jag ögonen i fårens höbal,och där var det inte mycket kvar nä.
Äntrade över staketet och ska ta bort grindarna och baltaket tänker jag mig.
Får av taket (som är som en bit presenning),placerar detta lite tjusigt brevid och rycker bort de 2 första grindarna. Då kommer Bruno. Bruno är vår avelsbagge på 90 kg.Han är vanligtvis en mycket snäll ullboll,men nu är han med sina tackor och personligheten har dessvärre förändrats och han är försvarsbenägen.
 I bästa matadorstil galopperar man med höga knän,flaxandes med baltaket i ena näven. Bruno ger sig inte alls utan galopperar efter med sänkt huvud.
Fick göra ett sånt där dödshopp de brukar göra på Let´s Dance,ut ur fårhagen.Kvar på insidan står Bruno och ser fantastiskt nöjd ut. Så nu ger jag opp för idag. Ska lägga mig i soffan å dra filten upp till näsan och hoppas på att dagen fortsätter utan fler missöden...

Kommentarer
Postat av: Evelina

HAHAHAHAHAHAHAH åh vad jag önskar att jag hade sett din uppvisning i fårhagen!

2012-01-07 @ 21:30:29
URL: http://avalina.blogg.se/
Postat av: Svea-Karin

haha,stackare :) sånna där dagar är inte roligt, när allt bara går fel.



Jaaa, det vore jätte kul att visa om honom. Får se om pengarna räcker till bara!

2012-01-08 @ 00:38:43
URL: http://karinmattson.blogg.se/
Postat av: Titti

Ja du Evelina. Dessvärre var det inte första gången heller. Förra gången fick jag galoppera runt hörnet och hoppa opp på en tvärslå,hala upp mobilen å ringa in så gubben kom och distraherade Bruno.Dä ä inte kul alltså...

2012-01-08 @ 08:00:43
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0