Strålande sol...

Men kallt! -20 ca. Tidningen bjöd på den uppmuntrande rubriken "Vinterkylan är här för att stanna". Man tackar alldeles särskilt... Drog till med en sovmorgon idag,"glömde" ställa klockan. Mycket behövligt. Nu ska man dock sätta fart med sysslorna. Gubben har startat stora blå och ska hämta bal till fårskallarna. Tanterna får ju fri tillgång på grovfoder,ännu har vi inte börjat med kraftfoder men snart ska det ges också och då är lugnet på gården ett minne blott. Då kan man nämligen inte visa sig ute efter klockan 15 utan att klagokören drar igång. 25 stycken väcker grannskapet kan jag lova... Hade tänkt ha en liten fotosession idag,men jag vete 17...Men denna kyla... Ska klicka hem ett par täcken tänkte jag iallafall. Lutar åt Hansbo utan halvhals då jag upplever halvhalsen lite trång.Har ett par andra täcken förvisso,köpta på Hööks,men det är lite stora i bogen istället. Inte perfekt passform på nåt täcke. Gav bort ett par som var för stora dels till fröken H och till fröken T,så nu är det dags för nya! Har ni några tips mottager jag tacksamt :) I morrn är det jobb. Sedan,till veckan,jobbar jag 2 dygn med 8 timmars utbildning mitt emellan. Måste åka direkt från jobbet dit. Känns sådäääääär...Men det måste ju gå... Nä,man ska väl dra på sig michelinutstyrseln och gå ut då! Håll er mitt i kläderna idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0