Prinskorv

Min tumme blev en ordentligt svullen prinskorv. Gör ont som attan att använda den... I dag snöar det så det är täcken på,tog mycket längre tid än vanligt med prinskorven som inte var till nån hjälp. Men jaaa,man får skylla sig själv om man inte har ögonen med sig. Intressant om islandshästens konstruktion,läste igår ett examensarbete om detta och den korta ryggen gör ju sitt,men det var nog mycket med muskelmassan som spelade in också vad jag förstår. 20% av sin kroppsvikt bär de hur lätt som helst och sen var det mellan 25 och 30% som var ok vad jag begrep. Min kille är jättekort i ryggen men jag tycker nog att max 70 slängs upp på honom. Goklimpen ;) Hraffe är ett litet monster mot honom nu,gjorde ett utfall när han kom till grinden när vi skulle ta in. Apa! Han fick gå in sist,men jag tror inte han kopplade att man ska va snäll.... Baldur är för snäll istället,men jag hoppas han får nog av det där uppträdandet snart och säger ifrån. Hans tålamod är för långt ibland. I dag är sonen hemma och hostar. Lillstackarn,hoppas han blir kry snart igen. Nää nu sja jag dricka kaffe och sedan gå ut och jobba så gott det går med prinskorvstummen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0