Bunta ihop..

Ibland får jag en stor lust att bunta ihop Rindi... I morse var hon otålig till tusan,slog och vevade med framhoven i väggen så det small. Täckade på och öppnade,sen var det hon som slängde sig ut.Blir lite trött på henne ibland. Igår kväll hade de stora klumparna lite rodeouppvisning för oss. Bockade och skuttade.Man blir ganska full i skratt :) Trots allt är de ju väldigt stora och det ser lattjo ut när de ska manövrera storkroppen. Rindi väger ca 900,på kliniken vägde hon 865 och då var hon lite smal.Nu är hon lagom tycker jag :) Pontus är en annan femma. Klumpedunsen som skulle behöva banta lite...Kanske 100 kg eller så. Dryga 900 är nog optimalt för honom för han är mycket grövre än Madame Otålig. I dag är sista lediga dagen...Nu igen,men herregud.Vad har man gjort dessa lediga dagar egentligen? Sonen är ju sjuk fortfarande och blir hemma även i morrn. Lillstackarn. Tror det blir storm snart,för katterna är alldeles galna också. Det snöar kraftigt ute,så det kanske är det? Har en ganska smetfull veckan framför mig.Jobb och utbildning,sedan hinner man ju bara kliva av så ska jag vakta grannens 3 hästar,så nån sovmorgon är bara att glömma. Blir att lägga sig tidigt om kvällarna... Nä om man skulle sätta fart då...

Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Kan bara tänka mig hur stora de är de där hästarna :-) Hoppas du får en bra torsdag! Kram

2012-02-02 @ 11:36:45
URL: http://camillasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0