Tö=blankis=aj

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=683268&inriktning=&typ=4
 
Denna här hästen har min gubben kikat på lite. Den kände han var nåt för honom. Jahapp. Joo,jaa. Vem ska borsta DEN manen varje kväll undrar jag... Dessutom vill han ju helst köra par,vilket jag inte begriper. Är det nåt fel helt plötsligt med enbet? Det körde han alltid förut. Mycket enklare är det. Då kan han själv ju!
Ja vi får se.....
Annars är det halt,attans halt. Töat så allt är isigt. Åkte på fötterna neråt kasa igår,och man är ju ingen Stenmark ens utan skidor kan jag säga.
I går passade det på att rasa från taket precis när hästarna skulle in. Det var ju onödigt. Tack o lov inte när jag gick förbi med Baldur/Gaefa,utan när jag släppte in den andra lilla ligan på baksidan.
Laki får kvällsgröt nu varje kväll. 1 dl betfor,1/2 dl kli,edel avel samt lite mineraler sväller jag ihop så då blir det som en gröt. Han mumsar med hela huvet.Man får ge honom ur hink för annars kommer den ömma modern och tycker hon ska äta upp det. Väldigt avis blir hon. Men nu är det bra om han får sånt innan mamma ska flytta tänker jag. Så magen är van. Han har blivit så stor...Ska bli lite tråkigt sen när han ska flytta. Men det dröjer ju liiiite ännu.
Se vilken karl han blivit ;)
Nää nu ljusnar det ute så det är allt bäst man sladdar bort med käk till fåren. Skulle vara bra om gubben fick fingrarna ur och flyttade tillbaka Bruno nu så vi kan ta upp tackorna och inte behöver springa runt så mycket...

Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Vilken söting :-)) Önskar dig ett gott nytt år!! Kram

2012-12-31 @ 12:39:58
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: Jenny

Nämen åååh vad stilig han blivit! Grymt söt också :)
Gott nytt år förresten!

2013-01-01 @ 17:56:26
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0