Lite kallt...

Märkligt att man får så mycket att göra när det blir dåligt väder? Igår skottade gubben 2 ggr,sen for han och jobbade natt. Nu när han kom hem igen for han åter och skottade. Jag fick ta hand om ruljanse hemma,mata och vattna. Däremellan försökte jag pynta för advent. Och så ville man se matinen. Snygga Svartur och Maria var ju med. Som vanligt ser det enkelt ut när de tågar fram. Det är inte för intet Maria är högt rankad? Mjukt och smidigt. Tycker hon var värd en högre poäng i fredags åxå. Kraftur är en värdig vinnare,även om jag tycker han vevar på i cirklar med frambenen ibland.
Mina pållar fick vara inne en stund i går morse och sen gå in tidigt. De tågade glatt ut i morse! Tack o lov har ju vädret lagt sig. Jag gillar snö,men kanske inte snöstorm så mkt...
Nu blire kaffe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0