Fungerande reptilhjärna?

Man undrar ju ibland,om den där reprilhjärnan faktiskt funkar? Nu ikväll for Johan iväg med traktorn,och trots att klockan inte var så jättemycket tänkte jag att det var lika bra att ta in hästarna. Det har ju snöat på dem hela dagen. Slängde i kraftfoder och gick för att hämta Gaefa. Ingen häst där det BRUKAR vara hästar. Hmmm... Spanade i mörkret lite och inser att Hraffe och kompani på något vis tagit sig ut ur vinterhagen Ut i sommarhagen...Älgade iväg och mycket riktigt är de där i djupsnön. Grinden var såklart inte stängd där så de älgade iväg genom den,men som TUR var vände Hraffe och kom tillbaka... Fala och Laki hängde med honom. På med grimma på Hraffe. Han gnäggade efter en bit så de andra hängde med. Tack o looooov! Undra om man verkligen känner på sig sånt där? Det har hänt förr att sånt hänt och man fått för sig att gå ut och kolla nåt.
Hagen är nu fixad igen,inte så kul med tanke på att det är minusgrader och svårjobbat med handskar på. Alltså var de inte på. 
Baldur och Gaefa var i rätt hage iallafall,skönt det! I morrn ska jag så fort det blir ljust,kolla av resten!
Förstå om de skulle ragasat iväg. Usch...
Nu är de väl instängda,och man får hoppas det var en engångsföreteelse.... Annars vete 17 vad jag ska göra....Håll tummen tack....
Förresten! Är det nån mer som har blogg app? Nån som har problem med sin mer än jag?
ja just ja... Lammen sorterade och fällarna märkta! 11 stycken blir det iår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0