Gråväder

Alldeles grått och disigt ute idag. Skittrist tycker jag,men jag skulle tro att hästarna tycker det är lite skönt?
I går grovstädade jag stallet.Dammsög alla överliggare och putsade fönster. Fortsatte med fönstren på huset sedan. En ganska produktiv dag får jag säga. Letade flughuva åter igen i hagen igår. Baldur hade klätt av sig han... Gaefa´s nya är skrot nu bara,funkade ju sådär kan man säga.Synd att den är så ömtålig,själva modellen är ju jättebra...
Smorde in hästarna ute igår,de var ju inne dagen före.Tids nog får de ju gå in,men än är vädret bra och det är bete kvar åt dem.
Satt och drömde om fölet igår.. Tänk va,att nästa år kanske jag har en fölunge.... Och med den stammen måste det bli bra tänkte jag åxå,eller så blir det inte bra alls ;) Jag kommer ju gilla den ändå ja..Även om den har 7 ben och 14 öron eller så. Men jag hoppas få en frisk,fin fölunge! Sorten spelar mindre roll. Skulle vara kul med nån lattjo teckning kanske? Mycket pass får den nog... Jaa,vi får vänta och se. Det är bara det att det är så lång väntan. En hel evighet kan man tycka. En höst,en vinter och en vår ska hinnas med först. En vinter med snö hoppas jag.Så vi kan åka skoter. Hade tänkt mig att dottern ska få ta förarbevis iår...Det ska jag kolla. Sen kom jag på att jag måste gå till körskolan på den där kursen,för snart får hon övningsköra..Undra hur DET ska gå?
Jaja,blir nog bra :)
Nää,jag ska bege mig ut och feja med mina älskade djur! Ikväll ska jag rida Hraffe äre tänkt.Har haft häcken full så jag har inte riktigt orkat när vi varit klara med fornvården om dagarna. Snart är det klart och då ska det väl hinnas med bättre :)
 
Ovanligt mycket tranor här iår. Några par brukar det vara,men så här många ihop tror jag inte jag sett nån gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0