Fåraherdarna..

Jagade lite får igår. Dags att dela av lammen från sina mammor,samt separera tackor från baggar. Har drygt 30 lamm kvar att dela av i den tredje och sista hagen.Puh.De är snabba de små liven...
I går sågs det på Dallas. Vad tyckte ni? Verkar ganska lovande tyckte jag själv,även om det bara gått ett avsnitt så såg man tydligt intrigen,Bröderna (de äldre) lika i luven på varann som alltid,och så åxå de yngre. Tja,en får se fler avsnitt..
I dag är det jobb igen.Dygn 3/4. Ska bli dåligt väder idag ändå,så det grämer mig inte sååå mycket ;)
Drömde att jag vann pengar och höll precis på att dela ut till mina närmaste när jag vaknade.Typiskt :) Hade ju varit nåt det. Men den chansen är ju minimal så man jobbar vidare.
Hästarna mår bra de små. Baldur är så snäll med sin kamrat. Funderar på om jag ska göra ett UL eller om jag ska strunta idet? Vet ju ganska precis när hon ska föla,och dräktig bör hon vara... Tål att tänkas på. Ingen panik iallafall. Får låna kamera åxå när det är dags :)
Nu ska jag packa mina pinaler och sticka mot jobbet.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0