en onsdag..

Så ser jag ljuset i tunneln...Bara i morrn kvar innan frivecka ;) Man blir ganska trött i kupan på mitt jobb men det känns ändå ganska bra att vara tillbaka :)
Köpte en slicksten i går på Equeen. En med mineraler och vitaminer som har välgörande effekt på luftvägarna. Tänkte man kunde prova. Inte för att nån är sjuk eller så. Man skruvar av lilla locket och bjuder hästen en stund och sen är det locket på igen. Fiffigt :) Att det kan vara så kul att handla hästsaker. Gå och handla kläder tycker jag inte om alls,men släpp in mig på en välsorterad hästbutik ska ni se på 17. Alltid finns grejer man vill ha,tycker hästen behöver och sånt som bara är snyggt ;) Lite trist att Hööks har lite halvtaskigt islandssortiment bara. Visst har de grejer,men jag vill ha meeeer :)
I dag ska jag först hjälp gubben lasta nån maskin och dra hem den,sedan ska jag fejja med mina 4 benta. Funderar på att göra en omplacering i stallet.Ställa Baldur längst in,Gaefa brevid och Hraffe i sin vanliga box. Så länge gubben inte köper nån ny häst funkar det :) Men det är det där med att flytta ner vattenkoppar osv... Lite bökigt. Men det går ju med hink tillsvidare om inte annat?
Skulle behöva haka på finkan och åka till XL bygg och köpa spån åxå. Har räknat på en spånbal i veckan per häst,det går in 64 i finkan.Då klarar jag mig i 21 veckor :) Om jag mockar själv....
Nä jisses vad hungrig jag blev.Bäst att fika i sig nåt...

Kommentarer
Postat av: Caroline Abrahamsson

Japp det ska han :) och tack !

2012-08-22 @ 10:16:21
URL: http://islandscarro.blogg.se
Postat av: Nina

Jobbar ni alltid hela dygn på ditt jobb? Är du personlig assistent eller vad jobbar du med?

Jag hade ingen aning att XL Bygg sålde spån. Jag brukar köpa på Granngården eller hos en privat försäljare.

Vatten i hink är det som gäller hemma hos oss, jag gillar att ha koll på hur mycket hästarna dricker ;)

2012-08-22 @ 12:43:24
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Clara

Sv: man kan ju tycka det! men den här människan är en erkänd tränare och tydligen tycker många att hon gör ett bra jobb. Snabba resultat, då hästen blir livrädd för människan och inte har något annat val än att lyda. Är det såhär hästar behandlas i tävliugnsvärlden, så blir jag nog lite mörkrädd!

2012-08-22 @ 13:20:04
URL: http://tvistirni.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0