Söndag

I går red jag ner till Maj Skansen och red i rinken lite. Baldur gick hemifrån med handbromsen i.Parkerade vid vägarbetsgrejerna,mitt i vägen,och vägrade gå.Givetvis kom det flera bilar. Hästen vägrade ff gå. (Hade inget spö heller) Fick kliva av å putta in honom på sidan och sedan DRA honom förbi.Jäkla räka. Vi kom förbi iallafall och på hemvägen tittade han inte ens. I dag ska vi rida med Hanna å Sunna och hennes mamma å Walgot! Känns skönt att ha kommit igång ordentligt. Vi har ju haft våra motgångar Baldur och jag,men nu känns det så himla roligt igen.Det har som lossnat! i går fick vi ihop en fin tölt på hemvägen åxå :) Baldur är min lilla prins han. Snäll kille! Även om han är het.. vill man vila armarna får man gå bakom Sunna bara så får man paus.
Nää,nu ska jag dammsuga akvariet.Får fiskleverans idag tydligen...Bäst det är lite rent då.
Tror förresten att Baldur charmar de flesta. Hanna´s mamma red honom igår,och tyckte nog han var trevlig.Min fina häst!! Jag är,trots motgångarna,så glad att jag fick köpa honom,och jag hoppas slätterne tycker han har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0