Pffffft

Där gick luften ur mig lite. Igår var Baldur knäpp.Låg på som en,ja jag vet inte vad. Försökte sticka en gång åxå,men jag fick stopp på en gång.One rain stop funkade! Han vevade med huvudet för att man inte skulle hålla i honom,men höll man inte skulle han iväg i snabbaste farten. Det var inte kul alls. Nu vet jag inte om man ska betta på honom m ngt skarpt,eller slänga på gummibett. Misstänker att han skulle ligga på ändå,trots skarpt bett faktiskt. Ska testa rida med gramantygel och se om man på så sätt kan slippa störa honom,men ändå bibehålla kontrollen. Annars så... Han parkerade dock igen,så det blir spö med nästa gång. Jag glömmer alltid det där spöet,för man brukar inte behöva ngt,men det där är ngt nytt hyss han hittat på.
I går fick sonen spiktramp åxå,drama ,modell mega ,uppstod. Helst vill han ha kryckor. Vad säger man? I dag är det regn och rusk.Baldur ska få vara i fred idag. Han fick skav i mungipan igår,på utsidan som jag tycker ska få läka innan man äntrar på igen. Blir säkert ett irritationsmoment annars. Å inte ska han behöva ha ont heller.Därav gummibett tänket åxå. Nåja,alla sätt är bra utom de dåliga. Vi testar nåt nytt helt enkelt,så får vi se. Ska även se till att han blir raspad,så det inte är ngt sånt problem. Näää,nu ska jag sätta igång.Ska galoppera ut och dra på grabbarna täcke innan de blir för blöta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0