Höstrusk..

I går var det verkligen busväder. Spöregn hela dagen. Hästarna gick in vid 3,stackars Baldur frös. Blev snickarhjälpreda igår. Satte upp en bärlina i taket i stallet. Innebar stå på stege. Jag hatar stegar. När det var gjort stod regnet som spön i backen..Skittrist. Dammsög stallet i brist på bättre syssla,torkade av lite huvudlag etc. Fick middagsgäster,Danne å Emelie. Egentligen var det Danne som skulle hjälpa gubben,men han piskade mig istället ;) Trevligt med sällskap iallafall :)
Nu är det jobb det närmsta dygnet.Sa till sonen att man skulle haft ett hemmajobb istället,och enligt honom är det ju bara att lära sig köra traktor bättre så kunde jag köra snödynga och allt möjligt. Tack men nejtack. Skittrist att köra traktor! Nää,nu ska jag jobba, hoppas ni slipper regn idag,var ni nu än bor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0