Tja..

Det var då ett himla regnande det bjöds på igår. Tog in hästarna tidigare,av 4 hästar hade en täcke..Bara Baldur. Jag smsade begäran om täcke på fr jobbet ;) Väl hemma tryckte Hugo och jag en pizza för ovanlighetens skull. Sen var det jobba på. Vet inte hur gubben gör när han mockar riktigt... Han hade inte spridit ut spånet,sen var det insopat sisådär en meter in i boxen. I don´t get it...
Jaja,själv är bäste dräng i alla händelser! Matade fårskallar och borstade hästar. Det tar på att borsta ardennerkor..För att inte tala om att kratsa hovarna. Tur man valt mindre modell på hästar. I dag ska jag åka till hööks med fröken H/försökskaninen. Det ska inhandlas billiga neopren boots. Baldur trampar sig på insidan bakhoven ibland när vi rider ut. Förmodligen för att han har ben som en sprattelgubbe när han är het.Minst ett benpar extra känns det som ibland. Hur som helst tänkte jag att detta kan hjälpa. Har testat strykkappor,men det hjälpte inte.Han trampade sig nedanför iallafall.
Sedan ska jag rida och fejja med lilleman. Kvällen ska spenderas på skolan för att få info om gymnasieval för min kära dotter. Hua..Snart är hon stor på riktigt... Har kämpat i 15 år med att få ungen intresserad av hästar,men icke.. Så nu får man nog ge upp.
Nä nu måste jag sätta fart!! Barn ska på skola och jag bör äta stadig frukost så man hänger med fröken H´s tempo.. Åldern tar ut sin rätt kanske??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0