Måndag

Gubben å sonen sover på sötörat de. Det är ju lov för ungarna.Välbehövt kan tänkas. Själv ska man jobba idag. Men det går nog bra... I går hämtades det halm etc. Det går ett gäng bal,så vi fick köpa av en annan fårfarmare tck o lov.Annars var Tierp närmast,hej å hå. Har ont i ryggen som sjutton igen.Tror ärligt att sängen är för hård. Eller så har jag nån låsning. Ont gör det iallafall. Borde besöka naprapaten kanske? På fredag kommer fröken H´s systers nya häst hem :) Jag är mer spänd än dem tror jag haha. Ska bli så kul att se honom äntligen!! Han ser fin ut på bild iallafall. Honom har hon hittat på Island,så han har en tripp framför sig stackarn...
Ägarinnan stannar kvar å jobbar därborta. Mina hästar är det fint med. Även om Hraffe gav matte ett hjärtsnörp igår. Han var inte vid grinden,å genast tänkte man Oh nej... Fram med ficklampa,långa knäet före ut i hagen.Längst ner i skogen stod han och filosoferade. Pigg tack o lov. På tillbakavägen hade min panna närkontakt med en gren så nu pryds den av skrapsår.Skitsnyggt verkligen... Svider även...Men det var det värt.
Man får ju lite aga efter han haft ont i magen EN gång,men vetekli verkar göra susen! Laxerande,men det visste ni väl. Gubben´s ardennerko driver mig lätt till vansinne dock.Hon är rasande otålig.Slår i boxdörren om hon anser att hon ska ha hö,eller om hon vill ut. Lätt irriterande. Mina killar är bäst i klassen och väntar alltid tålmodigt!! Hraffe är ju HIMLA duktig på att vara ensam inne som ute. Har alltid varit åxå. Nä,jag bör sätta fart. Arbetet kallar,snart dags för avfärd...

Repriserar bild..Med hopp om att dottern ska bli intresserad av hästar nån gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0