Så blev det varmt igen..

I går när jag for på jobbet var det -4. Jag var toppen nöjd,jajamen.I dag när jag for hem från jobbet var det 10 grader varmt. Vad är det med vädret?? Kan det inte få vara lite kallt så det blir nån botten? Sjöarna kan få frysa ihop innan snön åxå tack. Ifjol var det inte alls kul att skotra över en enda sjö-Vatten och sörja. Men det kommer kanske?
I dag kommer (tror jag) Fröken E´s nya häst hem till fröken H. Åhhhh,vad spännande.Lite kul att han har likadana strumpor som Baldur ;) Ska bli skoj och se honom.Har tvingat in mig på ett hörn som fotograf.Kommer han INTE idag får jag nog närmast en hjärnblödning.. Vi har en extrahäst här hemma också.Stjärna,en ardenner. Det körs häst denna vecka. Gubbarna samlas och piper iväg på tur. Nästa vända kommer också en kallblodstravare ev. Vi får se.De får i alla händelser bo i gamla stallet.Så det så.
Tror jag lyckats argumentera ganska bra för paddock nu. Blir bökigt för gubben att sätta upp min provosoriska hela tiden ;) Dessutom så har jag bra deal på grävsidan,samt lastbilssidan. Blir inte så dyrt då!
Nä,nu ska jag koka mig lite gröt innan jag går ut i stallet.Lika bäst så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0