Lördag..

I går hade jag semester,men i morrn är det bara att masa sig iväg på jobbet. Gårdagen var grå och kall mest tycker jag. Var till fröken K och lämnade en lite tack för hjälpen grej :) De har en häst jag tycker himla mycket om.En nsv hingst,Järvsöfaks första avkomma. Han är så himla fin. Världens man har han ,som jag inbillar mig är ganska jobbig att hålla i styr..I dag hoppas jag på besök av stall skumrask.Tanken är att hasa mig upp på min lilla kille ;) Han är ju fantastiskt snäll. Tog ut dem på gången för polering igår,och han står så himla snällt,fast alla andra mumsar hö. Man vill ju få bort all gegga på hovarna ordentligt så de får chans att torka under natten.
I går kikade jag åxå på bilderna på arbetarbladet.se,på de vanvårdade hästarna. Hua,hemskt.Stackars djur... Man blir ledsen när man ser sånt där. Säkert är det jättefina hästar,men som nu inte ser mycket ut för världen. Magra och fula,fruktansvärda hovar. Nä fy fan,säger jag bara.
Nä,jag måste käka frukost och sätta fart.Baggarna ska tas in i dag är tanken så det ska halmas och fejjas på. Det tar längre tid än man tror det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0