23/5

Tja..Ännu en måndag. Regnat hela förmiddagen men nu har det klarnat opp! Vi har flyttat 4 tackor till en farbror uppöver vägen för bete. Ingen enkel uppgift att få tag i dem kan jag lova,men till slut så!
Som det verkar kan Hraffe åka på bete på lördag redan! Tänk vad kul han ska ha! Han gnäggar mer än Baldur just nu,fast B har tjej och inte han ;) Så här mycket har han inte gnäggat sedan jag köpte honom haha.
Baggarna har fått flytta ut på bete nu åxå.De går hos en annan farbror vars mark vi arrenderar. Nu ska jag ringa macken och höra vad taxan för transporten ligger på.Behöver låna/hyra finka då gubben förmodligen ska åka uppåt och hämta häst medan jag åker neråt och lämnar en. Logistiken går sådär.. Vi har EN bil med dragkrok åxå.Hur tänkte vi undrar jag?? Å ingen finka heller. Ett definitivt behövligt transportmedel på vår gård egentligen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0