Trött i lampsladdarna...

Vi har pressat hö. Inte så jättemycket,sisådär dryga 400 kg. Men det är ett evigt ösande och bärande. Man blir lite trött i lampsladdarna. Dessutom har jag nog en höfodrad bh... Det tar sig in,trots att man knäppt upp i halsen.
Handskarna är åxå bossfodrade. De är lite trasiga,höll knappt en vinter,så de är degraderade till "dynghandskar". Allt som är skitigt kan man använda dem till nu.Lite söder i fingrarna så ventilation har de åxå. Köpta på Hööks för 89 spänn,så det var inga dyra som tur var...
Nu när man har enskild firma,ringer telefonen konstant av folk som vill sälja saker. Alla möjliga saker. Ingen av dessa vill ge bort prover har jag märkt. Snåljåpar! Men sälja vill de,för de har provision såklart. Vissa grejer är väl bra,som tex tvättmedel å jox,men annat behöver jag inte.Sådetså! Toalettpapper verkar vara poppis,reklamgrejer åxå.Men man kan bara göra visst mycket reklam för en häst. Jaja,de lär inte sluta ringa.
Jag bör lära mig säga NEJ dock.Har svårt för det..
Näää,nu ska jag sätta igång med resten av dagen... Ska hinna ut på B innan bussarna börjar gå,för jag hatar att möta bussen nu när vägen är snuskigt smal av all snö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0