Feja och greja..

Har fejat och grejat hittills idag. Krattat runt höpressen och kastat in till hästarna,mockat såklart och grejat med fårskallar. Väntar på att min vän T slutar jobba så ska vi rida sen.
Gubben har varit hos revisorn och ska till nån annan tjomme i eftermiddag och fixa med sam ansökan. Dä ä mycket med det hela! I morrn har jag lovat Evelina en ridtur på ett stycke ardenner. Jag tänkte kravla mig på den hon inte vill rida. Förmodligen Verona ;) Bör leta efter nåt rejält att stå på så man tar sig upp! Typ vagnen eller så. Sedan får vi se om man går hjulbent efteråt. De är ju lite breda över ryggen,om man säger så..Å eftersom gubben inte överaktiverat dem direkt så är det lite julgrisvarning.. Ska kolla av sadelgjord sen.Hoppas vi har några som räcker till...Hur som haver så ska vi ut på en tur,spännande värre. Jag har faktiskt aldrig ridit iväg på nån av dem förut,bara kravlat mej på hemma på gården och kört.Vilket räcker för min del,men har man lovat så har man. Ingen vits att ta Baldur för då får jag ändå mest stå parkerad.Han är lite lätt rask i jämförelse..
Nää,nu ska jag jobba vidare på gården. Tjong tjong.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad flitig och duktig du är :)

2011-03-17 @ 11:40:35
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Titti

Therese:"Plötsligt händer det"..

2011-03-17 @ 18:55:56
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0