Ensam vaken..

Än så länge har ingen mer än jag klivit upp. Lite ensamtid med kaffekopp och tidning. Himlans skönt. Släppte ut hästarna som sovit inne inatt,för jag trodde det skulle bli rejält fulväder. Men icke. Vädergudarna lurades igen..
Tror de fyrbenta uppskattade en natts sömn ändå! Igår lämnades ena bilen in på oljebyte.Vi ska låna ut den lite. Det har gubben bestämt.Men visst,jag gör det så gärna.Medan den är utlånad tar jag gubbens bil dock. Snart är denna friveckaslut också.Ser inte fram emot det. Har varit ledig i 12 dagar snart.På söndag är det jobb igen. Några pass kvar innan semestern. Men sedan har man 5 sköna veckor!! Det drar ihop sig mot höskörd också.Gruvsamt,men det brukar ju gå bra. Vi sitter klistrade vid vädret för att se till så det inte ska bli regn på höet. För det mesta går det bra,ibland inte.. En del rundbalas,och en del torkas på skullen. Vårt hö brukar vara grönt och fint.
Nääää,jag tror jag vill hälsa på Hraffe idag..Kanske. Saknar min svarta fina kille!!! Ska bli så skönt att få hem honom sedan. Å då ska han få vara ifred en stund,sedan ska markarbete påbörjas. Jag har en plan..... Jag hoppas att han om ett år är mogen så att man kan åka iväg och få lite hjälp med tölt och lite råd så där. Fast det kan ju ta tid. Målet är att skrapa ihop så mycket slant som möjligt nu för att kunna avelsvisa honom framöver. Kanske. OM han inte blir hopplös,för då kastrerar jag istället ;)
Nääää,om man skulle trycka i sig lite frukost. Bakade ju tekakor igår,å det sitter ju aldrig fel!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0