Har man inte jobb så gör man sig...

Det är dags att skilja tackor från baggar.Lamm alltså. Detta innebär en del logistik. 3 vuxna baggar ska hämtas med transporten en bit bort. Tanter och barn skall fösas ihop och sedan skall det sorteras. Vi har dessutom fler lamm på ett till ställe en bit uppåt vägen. Sen skall tanter och tacklamm fraktas till nytt bete,medan bagglamm och stora baggar får stanna hemma. Lär ta sin tid,speciellt som det är dumma djur vi snackar om..Jättedumma...
Dagen idag har varit,kort och gott,varm. Jag är inte konstruerad för värme över 20 grader C. Håller mig i skuggan,slår upp fönster och försöker hitta svalka i form av glass.
Tagit mig små turer ut med fräscht vatten till de fyrbenta. Viktigt med vatten dagar som denna. Nu ska jag å sonen hitta på npt tror jag. Inreda hans bunker kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0