Varför är man inte rik??

Jag vill ha ett fett bankkonto och en plånbok jag måste ha ryggsäck för att orka bära runt. Det är så mycket jag vill göra,men som finanserna bromsar...För hur sparar man ihop till dyra grejer utan att hinna bli 70 innan man kan köpa? Cash är king ju,för ju mindre lån desto bättre :)
I går var jag i stallet och grejade. Hraffe stod på gången med grimskaftet över halsen. Stegade runt lite,men blev omparkerad, Till sist stod han snällt så man kratsade alla 4 hovar utan att han försökte gå. Trägen vinner!! Baldur fick ta en sightseeing åxå.. Han tyckte det var lite spännande att få gå omkring å kika. Stod med huvudet lågt länge och kikade in i sadelkammaren. Sedan var det Pontus som blev grundligt tvättad och smord på sina nyrakade ben. Han ser ut som om han har ulliga shorts. Inget hovskägg alls...Lite fult-jaaa.
Men nödvändigt! Pga av såren har han fått en släng av lymfangit åxå. Skit-skit-skit. Men förhoppningen är att hans sår läker,penicillinet gör sitt och lymfangitet går tillbaka av det. Lite svårt att lägga jodomslag på ben med fukteksem så de blir ännu fuktigare. Blir det inte bättre på ett par dagar får vi testa ändå,men nu håller vi rent och torrt så länge. Tur i oturen att vi köpt 100 handdukar på IKEA.
Iallafall så har Baldur fått sitt första sto! Hur kul som helst!! Jag ser fram emot det! Hraffe är inbokad på hingsbete,så han åker bort den perioden då. Blir ju bra det. Har lagt ut annons om Baldur på alla upptänkliga sidor,på Bukefalos har han över 1000 "tittar". Om bara två av dem bokade honom,skulle jag vara helnöjd! Räknar inte med nån rusning direkt ju,men tre,fyra skulle vara kul. Men det blir vad det blir helt enkelt. Testar ett par år och ser om det blir nåt. Har ju Hraffe som jag gärna skulle vilja avelsvisa också.Han blir ju tre i vår så om ett par år är han kanske avelshingst? Vem vet.Man ska satsa mot stjärnorna så kanske man når trädtopparna.
Nu=mer jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0