Oh my...

Det var på håret jag tog mig hem i morse. Fick vänta först på att bussen skulle vända,för den kom inte fram.Sedan fick jag vänta på att grannen skulle spåra åt mig med traktorn. Totalt kaos har det varit. Plogbilen kom ca 12,så nu är vägen enfilig iallafall. Jag har fått gno på med halm åt fåren etc. Det hade yrt in snö dit så det var då bara att slänga in halm.
Hästarna gick in vid 6 tiden igår och kom ut halv 9 i morse. Då var de måttligt less men vad gör man? De fick käka frukost inne för en gångs skull då. Annars är de ju ute mellan 6 och 22 varje dag,men i detta extrema väder kan de lika gärna stå inne och trycka som ute. Gubben skottade så man slapp trussa i drivorna när man släppte ut. Däremot kastade han alla grindhandtag åt sidan för att sedan skjuta all snö över med slungan så de satt fast som berg..Tack för den. Stod på alla 4 och grävde som en terrier för att få fram det översta handtaget samtidigt som man hade ögonen på Baldur så han inte skulle få för sig att smita ut.Men han häll sig i hagen tack o lov...
Näää,om man skulle gå å skotta fram en ladugårdsdörr så man kommer åt spånet innanför...Lika bäst kanske?
Gubben är ute och kör traktor såklart så honom ser jag nog inte på en stund.. I kväll kommer T för vindrickning i sadelkammaren,weird-I know! I morrn SKA jag åka å kika på Stina..Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0