Hemma men lite trött..

Idag tog det emot att kliva upp,fast jag vaknade på jobbet..Annars sprätter man upp där när man inser att nu får jag strax åka hem.I dag-not so much. Inte konstigt kanske eftersom det känns som om man inte sovit klart nån enda gång.Klockan ringer vareviga dag,vardag som söndag. Ibland är det mindre kul att jobba skift.I långa loppet är det kanon,men vissa perioder är tröttsamma. Som nu...
Gubben jobbar idag så det är jag och sonen som sköter ruljansen.. Ska gå ut och börja på strax..Mocka och ta in mina hästar.Baldur HAR täcke på,men fel täcke. Han har visst Hraffe´s täcke.För min gubbe tänkte inte till.. Nä.Sedan fick ju Hraffe inget täcke "för han är så bökig att ta på".Är han inte alls det,om man har rätta knycken! Hraffe är en duktig liten häst ska jag säga. Mycket duktigare än kolosserna... Han är faktiskt bara (snart)3!! Kolosserna är 11 å 14 och dem kan inte ens vänta medan man hänger upp handtaget.Så det så! Fast jag tuktar dem så gott jag kan.Trots allt väger man drygt 900 kilo mindre menar jag. En ardenner får man stopp på om de vill själva.Annars är det körigare. Konsekvens är ju lite hyvens då.Min gubbe är inte så konsekvent alltid. När jag tar in dem själv får de banne mig vänta,men gubben kastar handtaget i djupsnön,och sedan bär det av liksom..Så det vore bra om han gjorde lika som mig,tvärtom är ingen bra idé tycker jag,som självutnämnd stallbas haha.
Ordning och reda tack! Näää,nu ska jag sätta fart. Hoppas ni har en härlig lördag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0