Nyårsafton 2011

Redan nyår med allt vad det innebär. Ikväll kommer min vän Lotta på middag. Johan jobbar ju natt. Lotta är åxå mamma till Julia´s kompis Kim och våra ungar ska ju hänga ihop ikväll på annan ort.
Ikväll tas hästarna in tidigt,får extra gott i krubban (nåt äpple eller så),får tussar i öronen och radion är på tills efter 12 slaget.Så det så!
I går polerade jag mina vackra killar och provade benskydden på Baldur.Han blev så snygg så! Stall Skumrask kom med fin present! Ett svart huvudlag med tenntrådar på pannband och nosgrimma.Jättefint! Och snällt av henne! Ska ta en bild så får ni se :)
I dag tänkte jag gå upp på skogen och fota åxå. På vår skog på den här sidan sjön har vi minst 90 omkullblåsta träd. Dessa tänkte vi hästarna skulle få dra fram. På andra sidan där vi har det större skiftet vet vi inte hur det ser ut för vi har banne mig inte vågat åka och kolla. Men det ska vi göra i veckan. Helt otroligt vad en storm kan orsaka förödelse. Vi får vara glada att det inte var som Gudrun,för då vete tusan om kåken stått kvar.
Nää,nu ska jag ta ut tjälknölen ur ugnen och lägga den i lag. Så gott det ska bli!!
Återkommer med bilder på träd sedan kanske. Oj vad roligt tänker ni nu va?? Och hinner jag inte önskar jag er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0