-10!

Gnistrande snö äntligen! Ingen slask och sörja. Har varit ute å gjort sysslorna,å ska nu sätta igång inne.Sonen tyckte jag var värdelös på att julpynta.Därför tog han saken i egna händer,så nu har vi en julgransmatta som duk på vardagsrumsbordet.Dessutom uppåner. Så kan det gå när morsan inte vill ha tomtar från första advent.Man kanske bör ta lärdom ;)
I går var det julshow på Bergsåkers skola. Duktiga barn! Ska se om det blev nåt kort som är nåt att ha. Nu väntar jag på sista klappen till dottern,som de LOVADE skulle hinna komma.Ser mörkt ut,och jag blir SUR.Lite iallafall... Men det är inte så mycket jag kan göra tyvärr.Ringde och tjatade igår,så kanske kanske la de på ett kol?
Annars så är det inte mycket julefrid än.Julestress möjligen.Skinkan ska kokas å brödet ska bakas...Det är ju en del pyssel. Hittade klapp åt gubben igår iallafall.Jag är ganska nöjd får jag säga. Hoppas han kommer använda bara.
I går sa sonen att när han skaffar tjej ska hon vara som jag,snäll och rolig.Det värmde ju en moders hjärta får jag säga.Sekunden efter fick jag skäll för att han tyckte jag aldrig var hemma?!??! Han höll sig vaken tills jag kom hem stackarn. Nääää,om man skulle sätta fart kanske. Ska ju även ut och bygga thermobarer,sen ska ungen hem "runt 3".Luddig tid,men jaa. Hugo slutar halv 2 och ska klippa om sig halv 4.Hon som klippte sist klippte honom så han såg ut som en tennisboll. Not OK!
Nä,nu blev det allt dravel.

Update om de stackars hästarna; En till är avlivad pga sina svåra skador,skulle tro att vajerräcket är boven i dramat. Ytterligare 2 ser ut att inte klara sig. Stackarna. Ingen vidare jul i det stallet :(
En hade en böjsena redan från start,som blev kraftigt försämrad såklart och den andra har nåt tjall med hela bakvagnen och är dessutom 27 år gammal,så hoppet är inte så stort vad jag förstår. Jag ska nog skämma bort våra fina med en extra morot ikväll...Mina guldgossar är ju förutom familjen de jag vårdar mest!

Förresten...När de snöpte Hraffe är jag misstänksam om nån bit av hjärnan följde med.Vilken liten skitgris han blivit som valack.Och lite stoig.Förr vevade han med frambenen på hingstars vis,nu är det att slå som gäller.Inte mot oss såklart,men om de tramsar på i hagen...
Nej,detta går inte.Jag måste sätta fart innan dagen springer ifrån mig!!
p.s Karin: Vilken fin häst du köpt!!!


Kommentarer
Postat av: Evelina

En till? Vem? Trodde dem skulle vänta med Grejen o Rocky.

2011-12-22 @ 20:27:58
URL: http://avalina.blogg.se/
Postat av: Titti

Som haf förstod det på T så var det en till stackare som fick tas bort,men vem vet jag icke.

2011-12-23 @ 08:15:46
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0