He´s back!

Min fina kille hämtades på hingst betet igår. Gick jättebra att lasta,tack snälla Viktoria från Slätterne som hjälpte till! Känns skönt att ha killen hemma! Jag har ju längtat hemskt mycket efter honom! Han har inga större men tror jag ;) Men han uppskattade nog att få sova i sin trygga box en natt.Snarkade och sov när jag kom och skulle släppa ut! I dag ska jag pyssla häst,sedan blir vi bjudna på käk idag! Tack och bock!
Gårdagens jobb med lammen och tackorna gick ganska bra,men det var jobbigt... Men nu är alla 25 på annat bete,medan baggarna+17 bagglamm går här hemma. Blev stångad av Bruno igår,den rackarn försökte brotta sig ur finkan,genom skötardörrn.Jojo,Sen blev jag biten i pekfingret av ett lamm så blodvite uppstod. Blödde som 17.De har vassa gaddar de små. Hur som helst är det klart! Nu ska de bara ledas tvärs över vägen endera dagen,på mer bete :)
Jo just ja! Grattis till Johanna Berg och Svartur,som blev 10:a på VM,grenen T2. Bra jobbat!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0