God Morgon Bönder

I dag kör vi dynga! Vilket är precis vad vi gör.Gödselstacken ska väck. Fårhuset skottades ut igår. Pyssel,pyssel. Hovslagaren kommer runt elva och verkar Hraffe,den blivande valacken.Känns SKÖNT att ha tagit beslutet,och jag tycker nog jag tänkt rätt.Fin kommer han ju att vara som valack också,tom finare kanhända utan ärr och skador. Jag vill ju inte att nån häst ska behöva gå ensam heller. På detta vis kan han gå med annan häst under betäckningssäsongen. Som hingst skulle det ju mest bli strider med Baldur och jag vill inte behöva "utsätta" nån av dem för det. Baldur är så snäll så man kan tro att han är valack ibland.
Semestern sjunger verkligen på sista versen. Nästa vecka,på fredagen,börjas det.Så jag hoppas att Therese klämmer ut bebisen antingen före eller efter min jobbvända där :D
Jaa,fullt upp i dag.Vi har lovat sonen en vända på nöjeshallen åxå,Julia ska vara hos sin kompis hela helgen.Det är ju Drakbåtsfestivalen. Nästa helg är det Selånger marknad. Sedan är det SKOLSTART! Äntligen... Fast sommarn har gått så fort tycker jag. Ska bli skönt med lite rutiner iallafall.
Nää,nu ska jag svida om och gå ut och hjälpa gubben,om jag kan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0