ZzzZZzz

Jag skulle ha önskat att klockan inte ringde i morse. Dötrött,trots att man var i säng i tid.
Fejade å grejade i stallet igår kväll. Konstigt vad tiden går fort när man pular med hästarna. Gick ut strax efter 8 och vips var klockan 9.
På torsdag kommer hovis och skor storhästarna,stackarn. Pontus ena bakhov är inte fin. Han har usla hovar den där hästen. Undra om man kan få en häst utdömd för det?? Inte för att jag vill det,men kan vara bra å veta. Pontus hovar är skräppiga trots biotin och alla andra upptänkliga tillskott och smörjmedel. Tappar han en sko,är det bara att ställa in honom och ringa hovis.
Mina pojkar har fina fötter tack o lov... I går övade jag med Hraffe att hålla benen framåt,som när hovslagarna gör när de nitar. Han är så duktig! Johan kunde inte hålla sig borta från stallet så han fick hålla i hästen. Har planerat att sätta fast Hraffe riktigt på gången nu när han fått spana runt i stallet. Tror inte det ska vara nåt bekymmer. Han är ju ganska cool. Men det är väl bäst att se till att grejerna håller i förebyggande syfte. Kommer de loss första gången så kan det ju bli stökigt sedan.
Näää,nu ska jag bedriva det närmsta dygnet på jobbet... På torsdag ha jag dock bytt bort kvällen,för att slippa ha barnvakt åt Hugo. Gubben ska jobba extra..
Ha en superhärlig dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0