Surväder..

Usch vad jag avskyr regn,speciellt på vårkanten. Det blir geggigare,om nu detta går. Hästarna bör väl ha täcke när det bara är ett par varmgrader. I dag fick de frukost inne! Kändes "omysigt" att släppa ut dem i detta surväder så tidigt. Storhästarna ska stå inne i vilket fall,för hovslagaren kommer. Jag hade tänkt släppa ut dem en stund på morgonen,men nu ville det sig inte bättre än att Pontus tappat en baksko och då kan jag inte släppa ut honom. Återstår att leta en baksko åxå. Dessa skor är nämligen inget som hovis har med sig. Tyvärr får jag säga.
Ska jobba idag,mellan halv tolv å fem. Kort dag! Härligt! Skytte ikväll dock så man kan ju hålla sig för skratt iallafall.
Jag var så nöjd att jag inte vaknat sådär jättetidigt på flera dagar. I dag blev det så igen. 05.00..Suuuck. Knep ihop ögonen till kvart över,sen gav jag upp! Jaja,man somnar tidigt ikväll i stället då.
I morrn kommer min kära dotter. Hon ska ha pojkvännen med sig. Herregud,vad stor hon blivit!
Konfirmationen står snart för dörren och hennes önskelista är:kamera,moppebil,pengar,moppe/epakort. Ungefär så ser det ut. Billigt å bra!! Nää,nu ska jag ta mig an korsordet,pensionär som jag är...Vaken 5 å löser korsord menar jag,det är väl pensionärvarning det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0