Jisses vad trött jag är...

Det tar på att vara fårfarmare.. I går kväll när vi tog in hästarna var det en till som lammade. En liten bagge blev det denna gång. Frambenen var där skulle vara,vilket var mycket skönt! Hugo har varit å kollat fåren nu på morgonen.Själv sov man på soffan till 3,gick ut och kollade så inga fler var på G.Sen fick jag gå å lägga mig. Tack o lov hörde de min uppmaning att knipa ihop under natten. Vi måste kolla så den sista fått ingång mjölken på bägge sidor. Lyckades bara få igång på ena sidan igår,för hon låg ner och sen ville hon inte att jag skulle peta på henne. Min vän T kom så precist igår och hjälpte mig stänga bort henne. Alla tre är på benen iallafall och ser pigga ut. Nu blir det kaffe..Behövs verkligen idag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0