Ett stycke torsdag..

Ja herre min je..Det är tur min gubbe inte har så stort sömnbehov som jag.Han är uppe och kollar tanterna på nätterna och väcker mig om det är lamm på G. Jag släpar mig upp,under protest...Har skitsvårt att somna om dessutom. Inatt var vi uppe vid 1 och tog emot 2 lamm,imorse vid 6 hade det kommit 2 till. Summa summarum (hittills) 13 lamm. Dumma är fårskallarna åxå.Står och gapar efter sina telingar,men följer inte med när man stänger in dem. Puckon.
Igår fick jag paket från emmishopen :D ;2 täcken,2 pälsglans (gav bort en),biotin till Pontus och boots till Baldur! Har gömt täckena..Jag har ju köpstopp *harkel*..
Nää,nu måste jag gå ut å kolla hur bebisarna mår. Man vill ju se att alla äter etc. Sen ska Kåre ut bland de andra idag. Får ta ut kameran lite sen. Han är sjukt söt och mycket kavat. Bäst man sätter fart,en fårbonde får inte sitta och vila länge i lamningstider...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0