Hann isolera lite..

Men inte var det mycket. Visar sig att veterinärerna kom och kastrerade baggarna. Detta blev ett långdraget drama då Obi-Wan blödde å blödde å blödde... De fick klippa mer och sedan sy ihop grejerna. Nu ska de ha penicillin i 5 dagar,sedan ska stygnen tas om ca 2 veckor.. Satt på hästvagnen i ca 3 timmar och höll i baggar. Danne låg på gräset på uppvak när han helt plötsligt bara flög upp och sprang. Fick tag i honom fort iallafall. Knepigare att få in honom när han ff var ganska seg och inte alls ville bli ledd. Fick putta och styra istället. När jag sen skulle ha in honom hos Bruno blev det körigt igen för Bruno hade gett sig fan på att ta sig ut,vet inte om han ville bli av med juvelerna också kanske.. Han stångades en hel del och jag fick lappa till honom på näsan för att han skulle sluta. Trots allt väger han ca 90 kg,det gör inte jag om man säger... Han har en hel del kilon mer än mig.. Apropå det så funderar jag (faktiskt) på att köpa en våg. Jag väger mig sällan,ungefär när jag hälsar på nån som har en våg och man får för sig att man ska kolla viktkurvan typ. Nu känner jag mig inte direkt överviktig,men kan vara bra att ha en våg kanske? Ja,jag får se.. Nu måste jag se till att duscha. Jag och Hugo ska på middag å gratta emelie :) Så nu har jag inte tid mer,så det så...

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, hur fan kan du ha koll på vilket får som gör vad?

och nån våg behöver du inte!

2010-10-28 @ 21:12:47
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Titti

Jamen det går ju inte att missa när Bruno är gigantiskt stor,Danne är ljus å Obi-Wan svart...De är bara tre därinne..De andra är för många att hålla koll på...

2010-10-29 @ 16:31:56
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0