Jobb å jobb

Pass 3 av 4..Har hemlängtan!!! Men ibland är det så när man jobbar långa pass,fast et är värt det i längden :)
Jag har suttit å läst i Magnús Skulason´s bok idag och kikat på lite matnyttiga övningar som jag ska ge mig på lite försiktigt var tanken. Har som en plan att lasta min ädla springare och sticka upp till ridhuset nån em till veckan. Min trogna följeslagare följer med :) Det fanns många övningar man börjar med från marken som jag tror passar både mig och min häst som jag kan göra hemma också. Sedan får man ju prova sig fram antar jag.
Har också betällt grejer från emmishopen.Ett par borstar,ett bett (3delat m liten tungfrihet) och en Dreamcoat. Jag lovar att det är den bästa pälsglans jag testat! Tydligen gillas den av den andre hästägaren i vårt stall också för det skvalpar lite tomt snart här. Har ni inte testat ska ni absolut göra det! Värd varenda krona. Kostar visserligen 195 kronor,men det är långtidsverkande så det är inget man använder varenda dag- Sprayade svansar för dryga veckan sedan och det är fortfarande lent och mjukt ;) Man kan använda den på hela hästen,även under sadeln!
Det blev ett dagens tips det där :)
Ja annars går det väl framåt med bygge och annat. Helgen är ganska späckad.Hugo har träning fredagkväll,mellan 17 och 19,lördag ska jag och gubben på hockey;Timrå-Brynäs. Heeeeja Brynäs! och sedan tar vi ett barnkalas på nöjeshallen på söndag på det. Hugo och en kompis ska ha gemensamt kalas,det blir nog kul för killarna att köra gocart,ragasa runt i laserdome och golfa. Känner redan vad trött jag ska vara på söndag :)
I morse var jag upp skitidigt och släppte ut hästarna. Mysigt att komma in i stallet och mötas av hummande häst. Baldur har ju börjat "hälsa" på senaste tiden och det gör att dagen börjar bra :) Hraffe hälsar också,men storklumparna säger inte ett jota. Möjligen kan de buffla lite. I går kväll när vi tog in hästana drog Johan ur hovarna på sina och försvann som en avlöning. Jag polerade på mina och det var nog tur de. Helt plötsligt backade Verona iväg och promenerade bort mot grabbarna. Johan hade glömt sätta fast henne. Helloooooo klant!
Blev lite extremt längtansfull tills boxarna är klara och jag slipper fundera på såna händelser..
Så det vore schysst om de KOM NÅN GÅNG!!! Mitt tålamod är på upphällningen.. Om det inte finns virke så kan jag skicka några granar! Har hela skogen full. Varsegod! Måndag 29/11 kommer dem sägs det. Tror det när jag ser det. Nä,nu är det färdigdravlat för dagen.Nu vill jag ha en ugn kväll på jobbet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0