Jahapp...

I går fick man susa hem akut från jobbet. Johan lyckades med konststycket att hugga ett hål i benet med en huggkrok så han fick åka på akuten...De tråcklade ihop såret och skickade hem honom. Inga stora kärl eller senor kom i kläm. Lutar åt ett par huggarbyxor till hans födelsedag!! Jag spenderade tiden med att ta hand om barnen,kratta hage etc. Kratta hage med raggsockorna i den var väl ingen hit. De skulle vara upp i nacken hela tiden,och sedan fick de igång världens rally. Då tyckte jag att det var lika bäst att kliva ut så man inte blev omkullsprungen av en olyckshändelse.Kan räcka med ett akutbesök om dagen :) De var mycket fina när de kutade omkring iallafall,men såklart så var kameran inne... Hraffe visade prov på högbent trav och kvastade med svansen en hel del :) I dag ska jag åka på Kraftur tävlingens sista dag....Om de bara vaknar nån gång! Johan skulle följa med,men de sover ju så förb... länge... Barnen kan jag ju förstå,de var ju på kalas igår :)
I morrn är det jobb igen. Vårbruket fortsätter på gården,dvs gödsla och vänta på att det växer... Mer än så är det inte iår.Sedan ska det plöjas upp i höst och sås nytt. Jag vill ha meeeeeer mark!! Vill ha 2 stora rejäla beteshagar och slippa flytta runt djuren... Man vill ju alltid ha en massa ;)
Nääää,om jag skulle dricka mitt kaffe och försöka föra liv så det händer nåt på övervåningen månne....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0