onsdag...

Hemma efter ett dygns jobb. Lilleman är ytterst omotiverad att åka på skolan,gör allt utom det han ska,så idag kommer han nog försent...
Gräsklipparmannen har ringt som en galning,nu vet vi att han glömde skicka med instruktionsboken ;) För er som inte hört,så har gubben (dvs Johan) köpt en åkgräsklippare och de som sålde var 2 fulla finnar,fast de körde bil till macken ändå. Hur som haver kom Johan hem med ovannämnda åkgräsklippare så nu kommer vi ha en välklippt gräsmatta i sommar...eller? Men sedan ringde karln som en galning i flera dagar,men vi var inte hemma när han ringde så till slut ringde Johan upp och vi hade inte fått med nån instruktionsbok.Så kan det gå...
Nu undersöker jag vad som krävs för att få betäckningsbevis/licens på min lilla häst. From iår får jag avla på honom om jag har det. Spattröntgen gjordes ifjol,så vad jag förstår så är det CEM test,DNA och veterinärbesiktning jag måste ordna. Det blir ju isåfall aktuellt 2011. Men visst vore det skoj att se små avkommor :) Han har bra stam och ovanlig färg,så kanske skulle han få några ston? Helst skulle jag vilja ha plats för ett eget sto men det har jag inte så det sket sig ju. Skulle gärna vilja få ett föl i livet,eller inte jag utan stoet då såklart... Näää,nu ska jag dricka kaffe å sedan starta traktorn och fortsätta mitt hagprojekt som aldrig blir klart....
Njut av solen folket!! Ha en härlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0