Dags att tukta...

...den lilla hingsten. Ostyrig är vad han är och vevar med det där huvudet så man får spader ibland... Vissa dagar går det jättebra,men not today.... De har stått inne och sovit en stund på dan här så han var väl piggelin...
Ska åka och köpa huvudlag och bett till grabben och sedan ska det vänjas gosse... Nya grimskaft ska också införskaffas för såklart gick det sönder idag när jag ledde ut honom. Som tur var stannade han,så det var ju snällt. Har smort alla huvudlag,sadlar och gjordar idag. Fasiken vad extra (onödiga) grejer man har... Min gamla sadel som jag haft i sisådär 30 år (en strömbergs allround) har också fått en putsning.... Jag måste spela lotto så jag får göra en sadelkammare så man kan ha grejer lite bättre. Bagarstugan är perfekt,men där finns ingen värme :( Bara att städa ur den skulle ta ett par månader skulle jag tro...
Näää,jag ska ta mig i kragen och göra klart det jag höll på med. I morrn jobbar jag och på torsdag morgon åker barnen själva till skolan,undrar hur det kommer att gå...Julia är ansvarig för Johan börjar ju 06 och jag ska direkt på apt...Håller tummarna att inga dramor uppstår...

Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Alfred & ängeln Lucas

Jaså, killen har börjat fjanta sig...

Dags att börja jobba lite då kanske =)



Kram

2010-06-09 @ 09:15:46
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0