fy se hunnan va snö...

Det snöar på friskt kan man säga..Jag är tveksam om bussen kommer i morgon jag.
Hästarna har fått gå in tidigt flera dagar på raken nu. Bråttom in har de alla fyra.. I dag fick Hraffe på sig fleecetäcke "ordentligt" när han kom in. I min stilla sinne funderade jag lite hur han skulle göra när man spände på täckgjorden och alla andra spännen för den delen. Tänkte mig att det kanske skulle bli nån form av protest,men icke. Han blev en sengångare.Gick i slow motion och man riktigt såg tankehjulen snurra. Inga problem :) Han är cool min lilla!! När täcket skulle av var det inte lika kul för det är ju kardborr över spännena och de lät underligt uppenbarligen.. Nu kan jag iallafall med gott samvete sitta och slöa i soffan innan det är dags att gå ut och natta dem. I morgon ska det inköpas en fläkt till stallet och ett täcke till Verona. Bättre de har täcke på ute än att man ska ta på täcke när de kommer in som var gubben´s idé.Lite bakvänt sådär. Men så är det Hraffe då som ska vänja till sig. Ska prova B´s täcke på honom och se om det passar.(Har 2 likadana)  Det är när han ska ut det kan bli körigt,men så har jag en stark en karl som kan leda om så behövs ;) Det man är mest orolig för är ju att man ska tappa honom,att han rumsterar lite kan jag ta,men OM han kommer loss... Man ska kanske tråda in gården lite....
Nääää,nu ska jag glo på dumburken lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0