Som ett barn på julafton..

Det var jag igår! För igår galopperade jag först runt hela dagen i nästan nervöst tillstånd...Sedan kom hon,äntligen...Sadelutprovaren... Stora B skulle få en ny sadel!!! Vi lade på några på honom för att se vilken som låg bra. Bla en alldeles ny från Stübben som inte finns att köpa än. Skitsnygg sadel,men som tur var passade inte den. Alldeles för stor för min lilla grabb... (Och dyyyyyr) Äntrade upp iallafall och provade ett par och köpte tillslut en equipe singelkåpa,bättre beg. Tur den passade,för den var billigast...Såklart hade Karin med sig en massa andra prylar åxå...SÅKLART!! Så det blev ett huvudlag,en pad,ett bett och en gjord åxå.En himla bra gjord måste det ha varit för den var dyr den med...En bred dressyrgjord med nån yta som suger upp svett och ligger som en smäck. Bra för hästar med sadeltvång... Inte för att B har det men ändå...Bettet jag köpte var ett med hävstång som hade en kula på som hästen kan pilla med.Kanske är bra för B tänkte jag eftersom han är aktiv med den där munnen så fort han får ett bett i den...Ingen kedja dock,men det kunde vara skitsamma tänkte jag...Så Tina och jag stod dubbelvikta och oade och aahade en stund över alla dessa grejer....Det var så roligt!! Baldur skötte sig så snällt också. Han tyckte det var lite konstigt att bara gå iväg en bit efter vägen och sedan vända,men han gjorde ju som tillsagd ;)Så igår kväll var man som ett barn.Full av energi och kunde inte sitta stilla :) I dag ska jag prova min nya sadel en längre bit!! Den är sååå fin! I stallet hänger så nu 3 sadlar. En Feldman tölt,en Strömbergs allround hänger åxå där. Strömbergs sadel gör jag mig aldrig av med. Den är nästan 40 år gammal skulle jag tro. Följde med som begagnad när vi köpte Allegra -80 eller 81. Nostalgisadel...
Näää,nu ska jag,det förvuxna barnet,dricka kaffe och läsa lite medan jag väntar på att min gullige pojke vaknar. Han var som med som dräng igår och klappade och visade lite intresse för en gångs skull :)
Ni får ha en himlans bra dag för det tänker jag ha!!!

Visst äääär den fin???

Kommentarer
Postat av: evelina

Mhmmmmmmm, den är HUR FIN SOM HELST JU!!! Bra köp :)

2010-08-02 @ 15:57:39
URL: http://avalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0