Semestern fortsätter...

Med regn å rusk... Det känns som höst nästan. Blir säkert sommar igen den 24:e,för då börjar jag jobba igen.
Min vän här bortöver vägen och jag tog oss an att skotta ut i fårhuset häromdagen. Vilket jobb. Halm och fårskit på dryga 20 kvm.Ca 50 cm tjockt åxå...Tungt jobb,men vi var snabba ;) 3 timmar tog det bara,med kaffepaus! Nu känns det skönt att skiten är ute! Jag vill ju göra stall därinne åxå,men det är ju dels en pengafråga och dels en arbetsfråga. Man måste bila golv isf.... I går var jag på Arken och hämtade ljusarmaturen till akvariet. Jösses vilket ljus det blev åt firrarna. Jättefint när det mörknar ute och det lyser :) Att jag blev akvarist på gamla dagar...Såg på Arken en fisk jag sååå gärna skulle vilja ha. Jack Dempsey Electric Blue. Men 219 kronor styck???!
Mja....Jag vet inte jag..Risken är ju att de vantrivs å stendör....
Annars så ska man väl greja vidare. Saker att göra finns det. Hugo vill tjäna pengar så vi tar å fixar lite jobb åt honom åxå :) Ska strax ta in mina hästar på tork så man kan ta en sväng på stora B. Härom dagen skrittade vi på lång tygel fleeera meter!!! Han är snäll min häst,men framåt.Ibland blir det jobbigt med detta trippande på tå. Men men,jag har inte bråttom. Väntar på att veterinären ska ringa upp å tala om att hon tänkte komma och ta cem testerna. Än så länge har jag inte hört nåt,men det kommer väl. Har dragit ut vet.bes blanketterna åxå.Fast jag behöver inte göra det förrän i januari.Sedan är det bara att hålla tummarna. Skulle vara så kul om han fick nån tjej till sommaren :) Måste fixa iordning avtal och sånt utifall att åxå.... Nä nu ska jag inte svamla om djur mera,nu ska jag göra nytta!!!

Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Alfred & ängeln Lucas

Duktig ni är som skottade ut fårhuset, vilket träningspass :)

Lycka till imorrn hos vet.



Kraaaaam

2010-08-15 @ 22:47:45
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Leandersonja

I LOVE THIS PAGE. IT LOOKS REALLY NICE. KEEP IT UP

2010-12-22 @ 08:10:44
URL: http://leandersonja.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0