Lördag...

Sluttampen ordentligt på sommar´n. Känns både bra och dåligt. Skönt att man kommer in i vardagen igen,men ack så skönt det ha varit att kunna strunta i klockan.Inget tjat om att ungarna ska krypa till kojs eller nånting...
I går ledsnade jag på att vänta på mitt bett så jag beställde ett från emmishopen faktiskt. Vi får se vilket som dimper ner först tänkte jag...Om inte annat så har jag två sen då. Vi har suttit å klurat å räknat på stallbygge... Tjafsat med byggnadsnämnden åxå,hurvida man ska ha bygglov eller ej. För om man har ridhäst så är det annat hette det. Jaha...Varför då???? Häst som häst??? Kallblod bägge delarna ju... Sedan har vi funderat på kostnader,andra lösningar etc etc etc. Lutar åt bygge,men än kan mycket hända. Hur som helst så ska det tas tag i när ny vecka börjar.I helgen är det ju inte lönt att ens fundera på´t...
I går smorde jag (latmasken) in mina hästar i hagen. Hraffe tar sig friheter när han märker att han har chansen. I går höll Johan i B och Hraffe smög runt å skulle hoppa på tyckte han. Jag kastade en burk smörj på honom så han brände iväg. Ska man va tvungen att ta med spö ut i hagen??? Jag är ju väldigt anti mot spön och sånt.Men han verkar inte fatta att det är ett no-no. Trots att jag sagt ifrån hårt med grimskaftets hake. Ja det blir till att va stenhård....
Näää,jag ska fördjupa mig i ST och vänta på att Hugo ska vakna. Jag hoppas hans hosta är bättre. Hostade tidigt i morse en sväng,men det var ganska lugnt inatt tycker jag. Vore synd om han missade första skoldagen med ny lärare och allt.... Näää,nu ska jag inte ockupera datorn mer... Ha en skön lördag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0