God Morgon!

Uppe med tuppen. Har hunnit med stallet och vattnat alla djur samt stängt bort en tacka som ser ut att ska lamma idag. Nu ska jag slöa på innan det är dags att dra på jobbet...Börjar sent idag!! Mycket skönt!
Gårdagens lamm är uppe på benen och ser ut att klara sig bra. Två tacklamm och ett bagglamm var det i alla händelser. Det är mycket med lamm och får just nu som rör sig i huvet.. Inte så konstigt kanske..
I går fick man äta påskmiddag solokvist.Hugo var hos en kompis å käkade där,så jag gjorde ändå en potatisgratäng å lite fläskfilé..Nåt gott ska man väl käka på påskafton kanske?? Johan kom ju hem sedan så jag fick sällskap ;) Blev en tidig kväll,kanske är det därför man är uppe så tidigt...
Ska åka på jobbet snart och göra dygn 2 av 4... Storhelgstillägg ;) Fast det är inte så jäkla hävt med det tycker jag..På Johans jobb har de skitbra storhelgsob..Det är väl vad jag tjänar totalt per timme som de får extra.. Men det är ju bra för dem...Näää,jag ska hinna med en snabbdusch innan jag åker åxå..Ha en härlig påskdag!!

Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Gud så söta dom är lammen! Ska ni ha kvar dom eller säljs dom? Ha en fortsatt bra påsk! Kram

2010-04-04 @ 12:15:50
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: Titti

Tacklamm sparas,baggar slaktas.

2010-04-04 @ 14:21:31
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0