Uppehåll i regnet...

Tack o lov... I går öste det ner ordentligt här,så hästarna släpade jag in tidigt :) Nu på morgonkulan tog det verkligen emot att kliva upp,fast jag bara halvsovit sedan Johan´s klocka ringde... Men man hasade över sängkanten till slut... I dag blir det väl inget speciellt... Ska kolla över storhästarnas täcken tänkte jag. Min sambo har ääääntligen insett att det är inte så dumt med täcken. Han var på föreläsning igår och då hade de diskuterat detta med täcken och klippning och han kom hem och var positiv till täckena i alla händelser. Som jag har propagerat för täcken,men jag har mött hårt motstånd ;) Det krävdes en annan gubbe som sa samma sak för att det skulle gå hem ;) Vilket inflytande man har hahaha. Hur som haver vet jag att ena täcket är lite trasigt så jag tänkte kolla av om det är nåt man kan laga med lite tur?? Sedan skulle jag behöva tvätta å impregnera om.
Jag hoppas Baldurs täcke kommer idag... Vore tacknämligt det..Hraffe har inget heller,så jag ska kanske mäta honom innan jag beställer. Sedan lejer jag Tina när det ska på första gången :) Vi övar just nu med handduk över ryggen. Men ett helt täcke är ju en annan femma...
Gubben i går som propagerade för täcke var av den åsikten att de som inte täckar på sina hästar i detta väder var latmaskar,samt att när det är fulväder står hästarna å häckar ute så då kan de lika gärna gå in. Håller helt med där faktiskt!! Sedan var det ju om amishfolket åxå,och jag har alltid trott att de var såna som tog väl hand om sina hästar,men tydligen inte. Han som varit där sa att han aldrig hade sett så fula hovar.Hästarna var uppspända med en grym version av en käk,stod ute i solen hela dagen utan vatten,fastspända framför vagn och sedan skulle de minsann trava hem med hela familjen. Jag hoppas verkligen att det finns undantag och kanske var detta ett av dem? Jag är ganska glad att jag inte såg det själv...Blödig som man är...
Nää,nog om detta.Jag måste hasta på.Lilleman ska till skolan nu....

Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Klart djuren ska ha täcke om det regnar!

2009-11-25 @ 09:04:29
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0