Lördag.........

Hooome sweeet hooome!
Hemma efter det första dygnet av 4... Satt igår å kikade på beg sadlar.Har hittat en jag kan tänka mig. Top Reiter har en ganska kort sadel,vilket kan vara bra kanske eftersom jag har en ganska kort häst?? Han har ju bara 115 på täcken det lilla livet...
Djurkommunikatörerna har ju varit här som jag berättade...
De pratade med Benda och Baldur. Mycket av det de sa stämmer så bra av det vi uppmärksammat. Benda är lite sur på Pontus tex.Hon ansåg att han inte hjälpte till när det var jobb. Och så är det ju verkligen. Hon hade det åxå jobbigt just nu med päls och hormoner,hon hade berättat att hon fått föl och att det var sorg i samband med detta. Hon fick föl hos sin förra ägare,men fölet avlivades då tarmarna var på utsidan och ingen bukhåla fanns. Sedan gick Benda på Kolmården som amma den sommaren.
Baldur vet jag ju inte själv så mycket om,men han hade sagt att han trivdes och att vi lärde känna varann fortfarande. Ett tidtagarur hade han berättat om (passlöp?).Sedan hade han sagt att han hade varit sjuk nån gång.Det var mycket sprutor,blodprov och oro kring det. Han hade också berättat om show och festligheter,det måste ju vara Globen-08 det. Han hade rest mycket och satte värde på en mjuk grimma...
Det var mer men det tar sån tid att rada upp allt.. Hur som helst så var det intressant verkligen! Jag är ju skeptisk i mig själv,men de har överbevisat mig en gång tidigare de här människorna. Förra gången sa jag till Johan att han inte skulle tro på det där och att det var säkert båg,men sedan berättade de saker de omöjligt kunde veta så vad vet man??
Näää,nu ska jag knäcka lördagens korsord....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0