Filmsnutt

https://youtu.be/hUp_N_nYg4Y
Siggan fräser runt i snön. Det är ju ett par veckor sen vi hade snö dock. Nu är all snö borta igen och det är jämnbrunt. Mycket trist.
Min klippmaskin kom igår så jag skalade lite på Gaefa. Det är bäst man jämnar till idag 😂
För övrigt är det frivecka samt att avundsjukan är på topp,jag vill också va på SHIS!!! Faktiskt... kanske nästa år? Men det har jag sagt i minst 15 år nu 😬 Gaefa är ff tunn. Hon får krafft muskel nu och extra betfor samt ordentligt m hö. Vad gör man? Har blivit lite bättre. Fördelen med krafft muskel är ju att man inte behöver ge så mycket. Jag vill ju helst slippa ge kraftfoder,men man blev tvungen. Hög proteinhalt och låg stärkelse,alltid något..Nu ska jag sätta fart. Vi ska visst köpa julklappar idag...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Tråkigt med snön som försvann, samma-lika här.
Jag gav Ava Lucern och extra e-vitaminer när hon behövde lägga på sej, vet en som gav sojaprotein till en underviktig häst också

2016-11-27 @ 08:54:23
Postat av: Titti

Ja det finns också,men jag har hört att det finns de hästar som är överkänsliga för sojaproteinet. Krafft muskel behöver man dessutom inte ge så mkt av. Nu har jag dragit ner på det lite också då hon rundat till sig lite igen.

2016-11-28 @ 10:30:04
Postat av: Titti

Ja det finns också,men jag har hört att det finns de hästar som är överkänsliga för sojaproteinet. Krafft muskel behöver man dessutom inte ge så mkt av. Nu har jag dragit ner på det lite också då hon rundat till sig lite igen.

2016-11-28 @ 10:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0