Vår?

 
 
Törs man tro det börjar våras? Hästarna fäller som attan. De ser ut som om man inte borstat dem på flera veckor,trots att man står med fällskrapan dagligen. Det som föds bara mer hår. En falabella om dagen kardar man väl av iallafall 😁 Vi har börjat sätta Velina i vagn,med varierat resultat. Hon vill helst trava och gärna småkicka lite,vilket inte uppskattas speciellt.
Preggosarna är nu högdräktiga bägge två och matte börjar bli smått nervsjuk över födslarna.. Känns lite småjobbigt faktiskt. Men man får koppla på hökögat där i slutet av april helt enkelt. Gaefa har jag lite koll på,hur hon var sist,men Freyja vet jag ju inte.... Ja det blir vad det blir antar jag. Man får vaka helt sonika å hoppas på det bästa.
I går var en solig och vacker dag. Plusgrader flera stycken! Hästarna var mest loja och nöjda i solen. 
I dag är det så jobb igen. Plusgrader i dag med,men lite regn tråkigt nog. Mitt jobb ska flytta så vi ska packa å packa å packa. Inte speciellt kul nä,men det måste göras helt enkelt.
Nu ska jag snart åka så det är bäst jag lägger på ett kol!
Ha det bäst!
 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Det är lite vår i luften, men jag litar inte på det...jag tror det blir vinter en gång till.

Spännande med fölen :)

2016-03-14 @ 11:11:40
URL: http://mmarresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Preggosar! <3 vad spännande det ska bli att se vad som ploppar ut. :)
Min Gråsugga har sett högdräktig ut sedan i november typ, och hon har längre kvar än dina... :P

2016-03-28 @ 17:25:59
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0