Update

Våren innebär ju mockning av hage. Hur mycket kan kreaturen skita egentligen? Jag har skottat en redig hög,så jag hoppas kunna köra bort med traktorn :) Gaefa var arbetsledare och var med hela tiden...
Freyjas mage har svällt jäklar anamma. Jag tror det blir en badboll...Man märker att det börjar bli begränsat utrymme för mat. Baldur gillar det för då får han tillfälle att norpa åt sig lite mer. Jag är ivalet och kvalet om jag ska betäcka om sen när de fölat. Nästa år höjer de ju stoavgifterna med 750kr styck. beroende på hur fölningarna går såklart.
Katta fick gå ut i går. Kavat som hon är drog hon iväg under altanen,för att sedan inte synas till förrän sent pp kvällen.. Fanken vad nervös jag var. Man inbillade sig att hon blivit påkörd,bortjagad av nån annan katt eller kanske till och med kattnappad! Men hon dök ju upp tack o lov. Sen sov hon i sängen,mitt i vägen,hela natta. 
Påsken har varit lugn. Jag har jobbat helg så då blir det ju inga utsvävningar. Lite jobbigt på söndag med tidsomställningen,men det flöt på ändå...
Två pass kvar innan frivecka nu! 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vi är också igång med att mocka i hagen, men med skottkärra...

Såååå spännande med dina föl :)

Det är nervöst när katterna inte visar sej på hela dagen...men oftast kommer min när jag ropar på honom, gör han i te det måste jag börja fundera på var han blivit instängd hihi

2016-03-29 @ 20:09:06
Postat av: Jenny

Den höjda avgiften får mig att tveka också, det svider så förbannat i plånboken ändå varje gång det är någon hästrelaterad utgift.

Svar: Ja det känns ju. Lite känns det som om jag ska betäcka om iår medn avgiften ff är låg. Sen får man fundera.
livetpavischan.blogg.se

2016-03-30 @ 16:43:55
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0