Söndag

Inne i jobbsväng nu. Jobbar söndag å torsdag innan frivecka på 10 dgr :) 
I går var det väder får man säga. Tänkte mig ta in hästar från regn och rusk. Skessa hade andra planer,så innan alla var inne fick jag ringa assistans och duktigt blöt från knäna och neråt. Insåg varför mina gamla pensionerade gore tex dojjor är just pensionerade. De är nog inte så mkt gore tex kvar i dem... 
Härom dagen hade jag besök av min vän J och hennes två döttrar. De bor på Bali normalt så det var ju så roligt att prata med dem. En av de människor jag haft som roligast med i hundsvängen och som är en fantastisk person. Döttrarna har ju blivit sjukt stora. Sonen och maken kommer visst hem från Bali i dag så till veckan har jag tänkt mig hälsa på :) Vem vet,kanske kan man övertala gubben att hälsa på på Bali till å med 😉
 
Idag är det dock 24 h jobb på schemat. Men man hann ju ner och morsa på Siggan ändå :) Hon är så söt så. Igår sprang hon runt runt vindskyddet med mamma bakefter som gjorde sitt bästa för att ungen skulle sansa sig... Gick sådär. Hon hoppade ut ur stallet också. Lite läskigt än det där...
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Gore tex tycker jag är överreklamerat, jag har haft flera par, men tycker inte de uppfyllt det som de ska.

De kanske inte ville vara inne?

2016-06-19 @ 21:57:43
Postat av: Titti

Problemet är att jag måste få in dem för att kunna smörja skessa. Henne får man inte tag i ute inte... Å nån timme kan de gott få vila från insekter å varann ;)

2016-06-20 @ 08:34:22
Postat av: Jenny

Med föl är det då aldrig en tråkig stund!

2016-06-22 @ 13:42:25
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0